REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „ZEZOON.PL”

Co znajdziesz w tym dokumencie i do kogo jest on adresowany?

W tym dokumencie znajdziesz informacje na temat warunków korzystania ze sklepu zezoon.pl oraz dokonywania w nim zakupów. Dokument ten jest sformułowany w taki sposób i używa takiego języka, aby był dla Ciebie jak najbardziej czytelny. Pomimo swojego „nieprawniczego” brzmienia, określa on jednak treść umowy jaką zawierasz dokonując zakupu w naszym sklepie.

  1. Kto prowadzi ten sklep internetowy?

Sklep jest prowadzony przez firmę SPORTPAG Adrian Serocki z siedzibą w Zielonce, ul. Pistacjowa 2, 86-005 Białe Błota. Firma posiada NIP 5542532084 i jest została zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. To on jest drugą stroną umów (po stronie sprzedającego), które zawierasz korzystając ze sklepu.

  1. Jak możesz kontaktować się z nami? Jak będziemy kontaktować się z Tobą?

Możesz kontaktować się z nami na następujące sposoby: pod adresem mailowym kontakt@zezoon.pl, pod numerem telefonu 518 688 599 oraz pod adresem korespondencyjnym ul. Pistacjowa 2, 86-005 Zielonka.

My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową oraz przez formularze w naszym sklepie.

  1. Kto może dokonać zakupu w naszym sklepie? Kim jest konsument?

Zakupów w naszym sklepie mogą dokonywać osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki, fundacje, stowarzyszenia). Jeśli chcesz dokonać zakupu i jesteś niepełnoletni, ale masz więcej niż 13 lat lub też jesteś częściowo ubezwłasnowolniony/a, zgodę na zakup musi wyrazić Twój opiekun prawny. Jeśli masz mniej lat lub jesteś całkowicie ubezwłasnowolniony – nie możesz samodzielnie dokonać zakupu.

Jeśli nabywasz produkt jako osoba fizyczna i robisz to albo bez związku z działalnością gospodarczą, przysługuje Ci status tzw. konsumenta – tą nazwą będziemy posługiwać się w dalszej części regulaminu, opisując pewne dodatkowe uprawnienia i ułatwienia, które w związku z tym Ci przysługują.

Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (tak, również wtedy, gdy robisz zakup „na fakturę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” (dla zobrazowania - takim „zawodowcem” nie jest np. hydraulik biorący w banku kredyt firmowy, bowiem mimo że prowadzi działalność gospodarczą, nie ma szczególnie większej wiedzy w zakresie produktów finansowych niż przeciętna osoba indywidualna), to od 1 stycznia 2021 r. będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.

  1. Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać ze sklepu?

Żeby korzystać ze sklepu musisz posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę Chrome (wersja 66 lub nowsza), Opera 45, (wersja Edge 17 lub nowsza), Firefox (wersja 59 lub nowsza) lub Safari (wersja 11.1 lub nowsza), z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies.

  1. Jakie zagrożenia mogą towarzyszyć korzystaniu ze Sklepu? Jakie zabezpieczenia stosujemy? Co Ty możesz zrobić, aby zminimalizować ryzyko?

Korzystanie ze sklepu wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami, takimi jak próba podszycia się pod nas przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych lub pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem.

Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, stosujemy różne zabezpieczenia, w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji pomiędzy Tobą a nami (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Ci zweryfikować, czy strona na której jesteś, na pewno należy do nas.

Ty też możesz poczynić pewne kroki, które zwiększą Twoje bezpieczeństwo. Zawsze uważnie weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się w na naszej stronie – sprawdź dokładnie, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci WIFI. Nigdy nie podawaj swoich danych logowania do konta w sklepie innym osobom.

  1. Czego nie możesz robić korzystając ze sklepu? Z jakimi konsekwencjami możesz się liczyć, jeśli naruszysz te zakazy?

Korzystając ze sklepu oraz komunikując się z nami nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych, podejmować działań destabilizujących działanie sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. W przypadku naruszenia tych zakazów, możemy pozbawić Cię prawa do korzystania ze sklepu.

  1. Co to jest konto? Jak je założyć i usunąć?

Konto to bezpłatna i opcjonalna usługa, która ułatwi Ci dokonywanie zakupów w naszym sklepie. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, dokumentów rozliczeniowych i innych ustawień. Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować, dokonując stosownej dyspozycji w ustawieniach konta.

  1. Jak dokonać zakupu w naszym sklepie?

Zakupu dokonujesz umieszczając wybrane produkty w „koszyku” (symbol torby zakupowej przy produkcie lub na karcie produktu). Po zakończeniu wybierania produktów, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony torby zakupowej w prawym górnym rogu stron lub klikając „realizuj zamówienie” po wyborze konkretnego produktu). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, klikasz „realizuj zamówienie” i podajesz swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub logujesz się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybierasz sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzasz zakup. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymasz jego potwierdzenie.

Jeżeli okaże się, że zamówiony towar nie jest dostępny, niezwłocznie Cię o tym powiadomimy i w terminie 7 dni zwrócimy Ci pieniądze.

  1. Jak i kiedy płacisz za towar?

Za zakupiony u nas towar musisz zapłacić w terminie 7 dni od dnia jego dokonania, pod rygorem możliwości jego anulowania przez nas w całości lub części. Płatności możesz dokonać za pomocą szybkich przelewów online tPay.com obsługiwanych przez Krajowy Integrator Płatności S.A. (ul. Święty Marcin 73/6, 61-808 Poznań), za pomocą tradycyjnego przelewu lub płacąc za towar przy odbiorze osobistym. Jeśli wybierasz płatność przy odbiorze, z odbiorem osobistym, musisz dokonać odbioru i płatności w terminie maksymalnie 14 dni. W przeciwnym wypadku może ono zostać w całości lub części anulowane.

  1. Jak i kiedy dostarczymy Ci towar?

Zamówiony Towar dostarczymy Ci w terminie do maksymalnie 14 dni od chwili zapłaty (lub wyboru zapłaty przy odbiorze), za pomocą wybranego przez Ciebie sposobu tj. przesyłki kurierskiej, paczkomatu lub listu poleconego. Możesz też odebrać towar osobiście i wówczas nie ponosisz dodatkowych kosztów.

  1. Jaka jest nasza odpowiedzialność za towar?

Mamy prawny obowiązek dostarczyć Ci towar pozbawiony wad. Jeśli dostarczymy Ci towar wadliwy, to masz możliwość skorzystania z tzw. rękojmi, która pozwala Ci żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub wreszcie odstąpić od umowy (czyli zrezygnować z zakupu i żądać zwrotu pieniędzy).

  1. Jak możesz złożyć reklamację?

Jeśli masz zastrzeżenia, co do funkcjonowania sklepu lub dostarczony Ci towar ma wady, możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, towar lub usługę, do której masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, prosimy Cię także o wskazanie numeru zamówienia – zarówno w reklamacji, jak i na przesyłce, w której odsyłasz towar. Pamiętaj, aby przed odesłaniem ew. wadliwego produktu, wcześniej skontaktować się z nami – wówczas określimy, czy do rozpoznania reklamacji konieczne jest odesłanie towaru.

Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody. Jeśli rozpoznanie reklamacji w tym terminie jest niemożliwe, poinformujemy Cię o tego powodach oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.

  1. Jak możesz zrezygnować z dokonanych zakupów? Kiedy nie możesz tego zrobić? Co wiąże się z odstąpieniem od umowy?

Jako konsument, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru (albo pozostawienia go u innej osoby przez kuriera), masz prawo do odstąpienia od umowy, czyli rezygnacji z dokonanych zakupów bez podawania przyczyn. Odstąpienie oznacza powrót do takiego stanu, jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni (taką samą drogą, jak je wpłaciłeś/aś), a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany towar. Możemy wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

Odstąpienia możesz dokonać informując nas o tym pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu towaru, umieścić numer zamówienia.

Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu towaru dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z towarem, to będziesz zobowiązany do zrekompensowania nam tej utraty jego wartości.

Są takie sytuacje, kiedy nie będziesz mieć prawa do rezygnacji z umowy. Będzie się tak działo, kiedy wykonamy lub dostosujemy towar pod Twoje indywidualne potrzeby (np. wykonując indywidualny grawer) lub też gdy zamówisz u nas usługę, która zostanie wykonana w całości, zanim odstąpisz od umowy (np. pakowanie na prezent), a Ty wcześniej wyrazisz zgodę na rozpoczęcie jej wykonywania przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  1. Jak możemy dokonać zmiany regulaminu?

Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany naszego regulaminu. Robimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają u nas konto. Po 14 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.

Jeśli masz u nas konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.

  1. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a nami jakiś spór?

Jeśli nie dojdziemy do porozumienia w drodze negocjacji, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

Możesz skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).

  1. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Jesteśmy dla Ciebie! Jeśli po przeczytaniu tego dokumentu, cokolwiek odnośnie warunków zakupu jest dla Ciebie niejasne, bez wahania skontaktuj się z nami za pomocą danych wskazanych w pkt. 2

ZAŁĄCZNIK

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

- Adresat: SPORTPAG Adrian Serocki, Zielonka, ul. Pistacjowa 2, 86-005 Zielonka, kontakt@zezoon.pl

- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

- Adres konsumenta(-ów)

- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

- Data

(*) Niepotrzebne skreślić.